A Beginning

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift

Är så JÄVKLA ARG O LEDSEN....

Kategori: Allmänt

SÅÅÅ ARG...

Som man har kort berättad så har min lilla son börjat sex års gruppen.. det har nu gått 3 veckor sen han började där och det har varit lite jobbig då han är lite hårdhänd o spralig o busig av sig.. frökarna iallafall ena sa att han bråkat mycket med barnen o har lite svårt med att göra vänner eller fråga på rätt viss? rätt vis? ja klart man måste fråga om man kan vara med o leka eller sånna saker...men tyckte inte om henne överhuvudtaget..

så jag pratade med Jeremi om de som hade hänt på skolan o han berättade för mig om de själv..vilket jag ser till att han vet hur mkt jag uppskattar att han berättar själv de som hänt..

Iallafall..dagen därpådå jag hämtar han så frågar jag hur det gått o då säger hans andra fröken att det varit lite upp o ner men att vi hjäps åt att prata med han o så han kan förstå vissa saker..pedagogisk sätt tyckte jag det var bra att hon sa så..sammarbetet..sedan träffar vi på den första fröken o hon säger att det gått bättre då..

bättre är ju bra..tänkte jag..men pratar ändå med jeremi o förklara igen att de inte är bra att slåss osv..

i måndags av denna vecka återigen när jag ska hämta jeremi frågar jag den tredje fröken de har o frågar hur det gått då de sagt att han varit lite bråkig med de andra barnen o s v.. det första hon säger är att hon varit sjuk veckan innan men som sagt så är inte jeremi bråkig av sig utan mest hårdhänt..bråkig tyckte hon inte att jeremi var..så de fick mig o tänka ..hmm..bråkigt eller bara hårdhänt??

jag känner min son väldigt bra o jag vet att han är lite mer hårdhänt än andra barn i hans ålder o han brukar oftast bli uppspelt o snurra samt vifta med händerna så att han oftast råkar slå till än..ibland med flit ibland inte..
Såå jag tror själv mångaav dessa gånger har han råkat träffa någon av barnen o då anses de vara bråk av de som ser de eller är med om de..men när de frågat jeremi har han inget minne av att han slagit till dom..då gär de mer säker för mig att han då måste ha slagit till dom n'r han viftat med kroppen som han gör utan att mena det..annars är de ganska lätt o se när han gör de med flit..

tyvärr så hände detta ''bråkighet'' igen o då hade han slagit till nån barn på pungen..Gjorde inte mig särkilg glad men jag får inte ut nått om jag står o skäller ut honom !!
det skulle bara göra att han stänger in sig o inte vill prata om nått..

Jag tror mkt på att om man pratar med barnen på rätt sätt så kan man lösa mkt..o lyssna..
så VIKTIG MED TT LYSSNA på dom.

Idag när vi pratade så berättade jeremi att några större pojkar kommit fram o skrikit åt honom o slagit honom i ansiktet ..Han hade blivit ledsen men inte sagt nått till frökerna.. sedan berättade han att när han lekte med sina kompisar med en boll så hade några större pojkar kommit fram o tagit bollen för att sedan kasta den på taket så de inte kunde nå.. han berättade hur otåck de var eftersom de var så högt så ingen av dom kunde gå upp o hämta bollen.. då frågade jag om de sagt till fröken då sa han nej.. frågade ifall nån av hans kompisar sagt att de inte skulle säga då sa han ja att en av dom inte ville att man skulle säga om detta..

Gud..är de så hemsk nu föritden för barnen? redan vid 6 åren får de uppleva dessa mobbningar o orättvisor..

OHH Jag bokstavligen blev helt ställd o förbannad på de frökna som så mkt väl ser att jeremi ''bråkar'' men inte ser att de andra bråkar emd han???
OHH IMORGON..ja dåå blir de ett snack...SÅÅ JÄKLA FÖRBANNAD när jag tänker på de..

O mitt hjärta brast när jag såg på han o han bara sa ''jag är så ledsen mamma, jag blev ledsen när de slog mig'' O jag var nära på att fälla tårar..han kramade mig sååå hårt..bara ville bara vid famnen o jag bara kramade honom tillbaka..

''Det är viktig för mig hur du känner dig ''sa jag till han..''men du måste säga till mig om du känner dig arg, ledsen eller rädd på skolan''..

GUD vet hur viktig min son är för mig..han är mitt allt mitt liv..o jag ska fan i mig kämpa för att han ska må bra..om de så krävs att byta skola så gör jag de..!!


ÄLSKAR DIG MI NEGRITOO...DU BETYDAR ALLT FÖR MIIG


Kommentarer

  • Anonym säger:

    går han i söderporten'??? förlåt mig men den skolan suger fett!!! mina små syskon gick däär ett år och dem hade samma problem den ena blev mobbad av anadra klasskamarater och den anadra kallades också för bråkig! de går på en privat skola nu vittra röda stan som ligger vid mateus kyrkan! den skolan är ass bra! de gick där innan de började på söderporten! kolla upp det, din son ska inte behöva gå igenom nått sånt! lärarna i söder har verkligen ingen koll på barnen.

    2011-09-11 | 17:14:52
    Bloggadress: http://kariiine.blogg.se/
  • caaruu säger:

    Hej!! Hmm...Du jag funderar stark på de...vill verkligen inte att han ska behöva känna sig dåligt..ska kolla det..tack för tipset!! Nu ska jag fan hålla ögonen ännu mer öppnaa

    2011-09-11 | 21:44:48
    Bloggadress: http://carolation.blogg.se/

Kommentera inlägget här: