A Beginning

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift

Dagen Kom!!!

Kategori: Allmänt

Idaag...en speciel dag!!

Idaag...jaa....jag satte in kopparspiralen som jag bestämde mig för!!

Omg jag vaknade helt nervööös....Min mage gjorde ont av bara tanken av vad som skulle hände :(..
Min mys Gav mig lite varmt te o lite mat från dagen innan av det han lagat :D...(gott gott))
Iallafall..
Min underbara Mys kjutsade mig till sjukhuset o släppte av mig..
Som otur var kunde han inte hänga med in :(...vilket gjorde mig lite mer nervös :(..
Väl inne så var det ingen återvändo..
Barnmorskan som skulle ha fört in spiralen var sjuk ((som tur var)) så som tur så fik en anna jätte snäll barnmorska ta hand om lilla jag..
Att hon var positiv o jätte glad gjorde mig bara lugnare =)..Men det var inte hon som skulle föra in insättningen utan det var en anna barmorka! Träffade henne en liten stund efter jag kommit ut från rummet o gick in till salen där insättningen skulle föras!!
Som vi alla tjejer((Dom flesta)) har varit med om satte man sig i den jätte trevliga stolen ((NOT))!!
Barnsmorska som skulle göra processen var väldigt snäll o trevlig o väldigt lugn..Berättade om allt som skulle ske o att hon skulle göra det så snabbt som möjligt!!

Väl där o stolen tog det inte lång tid innan hon var igång med att göra allt som skulle göras innan insättning!!
Så nu skulle vi börja med processen att klämma lite, mäta, klämma lite till, föra in spiralen o så sära lite till o klippa trådarna...sen puff...var det klart..
Tog inte mer än 5 minuter och det var inte ett dugg som jag förväntade...Har man fött barn så är detta INGENTING mot det smärta man går igenom när man föder!!
Meen...det värsta var nog att när allt var klart kom världens mensvärk...
usch..jag som just varit med om mensvärket..nu kom det ännu en omgång till fast mer intensiv o starkare..
Inom några dagar ska detta gå bort...Till dess så lär det bli några smärtstillande tabletter((panodil/ipren)) som rusar in genom kroppen så smärtan blir mindre..
Skönt att ha gjort detta kl<art nu!!

Nu är jag hemma o Mys med min baby jeremi spelar memori nu :D..
Ska hoppa in o spela lite med dom nu:D..

see yaa//Carolation;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    De gick ju bra de iaf mys ;) synd att jag inte kunde följa med!

    2009-12-02 | 11:50:50

Kommentera inlägget här: